Daar is soooo baie s-woorde in Afrikaans! Mens kan regtig bos gaan met die letter!
Die week het Sondag afgeskop met Survivor! Die kinders het die seerower skip raakgesien en my laat dink dat ons dalk een dag die seerower tema moet ondersoek, maar toe werk dinge anders uit. My babatjie het haar bydra gelewer met die s-tema en was siek die week. Sy het sleg geslaap die week maar ons het nogsteeds klomp s-aktiwiteite geniet!
Ek kom agter dat die idees wat spontaan gebeur is dikwels die lekkerste! Maandag was ek vroeg dokter toe met jongste sussie en toe ek terug is, lees ons eers ‘n paar biblioteek boeke om in die ding in te kom. Sowaar, is daar heelwat s-prentjies om die tema af te skop!
Toe sing ons Lollos se liedjie: Spring op, sit plat, staan stil, dan doen jy wat jy wil, een been, balans! Dans, liewe Lollos, dans dans! Dinsdag se liedjie was ‘Ek is nie ‘n stapsoldaatjie nie…’ Woensdag s’n: ‘Sakke pakke, sout en peper, gee my stoom, dan loop ek beter’. Donderdag het ons lekker toneel gespeel met ‘n gediggie ‘Die Skoen’. Ek sal die video hier probeer oplaai. Dit was soveel pret! Vrydae het Janéy spraakterapie.
Ons het die week oor soogdiere gesels. Al die s diere is op wit stickers geteken. ‘n Groot sirkel in haar boek wys die stel Soogdiere. Toe plak sy die soogdiere binne die sirkel en al die ander diere buite die sirkel. Ek het laat sy paar woordjies afskryf van my voorbeeld en die res het ek op stickers geskryf vir haar om te plak. Die konsep is soogdiere het lewendige babas, nie eiers nie.
Ek het gesien dat pouse veroorsaak dat my kind sommer met skoolwerk wil stop. Om haar te motiveer om terug Kieswetter Klaskamer toe te kom na ons breek, doen ons iets prakties en prettig. Skeerroom op die venster was “Super fun!”
S met spagetti en in sout was die ander sensoriese aktiwiteite. Sago en suiker kan ook werk!
Ek het later gedink mens kan met sokkies ‘n s maak of ‘ski’ met sokkies op houtvloere. Of sokkie sokker speel! Maar ek het nie genoeg energie gehad vir daai idees nie 😜Nog iets wat prt kan wees is ‘n smaak speletjie. Blindoek jou kind en laat hulle iets soet, suur en sout proe en sê soos wat proe elkeen. Mens kan dan vir hulle leer waar op die tong proe mens elke smaak.
My dierbare boetie ski tans in Frankryk en stuur hierdie foto vir Janéy:
Die bespreking oor sout het ons buite na die sandpit geneem waar ons gekyk het hoekom is die see souterig? Die gieter verteenwoordig die reen oor die ‘berg’ (hoop sand). Ons het growwe sand en klippies gestrooi oor die ‘berge’. Toe kon die kinders sien dat die strome water oor die soutklippe en klippe vloei en die sout ‘see’ toe neem.
Ons het ook die son bespreek. Die kinders moes ‘n sirkel aftrek met die hulp van ‘n groot ronde ‘selotape’ en dan sonstraaltjies met ‘n lineaal trek. My oudste het dan drie sinnetjies geskryf (van myne af) oor hoekom die son goed is vir ons.
1. Die son gee ons lig.
2. Die son hou ons warm.
3. Die son help plante groei.
Ons eksperiment die week was nie suksesvol nie. 🙂 Ek wens ek kon sê ons het stalaktiete en stalagmiete gegroei, maar tervegeefs. Dalk maak die feit dat ons haarklippies plaas van ‘paper clips’ gebruik het, ‘n verskil. Maar die ‘Before’ foto en ‘After’ foto lyk dieselfde so ek plaas net een. 🙂
Iets wat spontaan gebeur het een aand, was skadu-teater teen die slaapkamer muur.
Toe een sussie ‘n mooi saadjie wat sy buite gevind het kom wys, het dit soveel saad idees laat ontkiem! Die Bybelstorie van die saad en die saaier was vertel. Die Internet het mooi prentjies van die storie voorsien wat ek kon gebruik vir ‘n volgorde aktiwiteit.
En toe gebruik ons die skorsie en spanspek saadjies wat ons klaar in die yskas gehad het om die werk te versier. Het julle geweet dat daar meer as 40 saadjies in een skorsie is?! Hoe slim van die Here om so seker te maak dat daar altyd meer as genoeg groente is! Interessant dat die spanspek saadjies kleiner is as die skorsie saad, tog is die vrug groter! Wys jou net, van iets kleins, kan iets groot groei!
Ek verkies om Bybelstories in die aande te lees voor slaaptyd. Baie helde begin met S, so ons het weer gehoor van Simson, Samuel, Saul en Salamo.
My Pa het geSkype om ‘n snaakse speletjie met die kinders te speel: Simon Says. Na so paar opdragte wou die kinders eerder ‘Jesus sê’ speel en my ma het hulle baie mooi daarin begelei.
Wat baie opwindend is, is dat met elke nuwe letter wat ons byvoeg, kan my Graad Eentjie meer en meer woordjies vorm. Sy sukkel om self die sintesis eers te sien. Maar as ek vir haar klaar gewys het k-a-s spel kas, kan sy dit later weer spel. Ek gebruik groot letter kaarte wat ek self gelamineer het sodat sy dit kan rond skommel en verskillende woordjies bou.
Sy het vir my ‘n groot druk gegee nadat sy ‘sak’ gelees het en gesê, ‘Dankie Mamma dat jy my leer lees!’
Sjoe, soete satisfaksie!
WOW! Jy is ‘n Super Slim Mamma! Baie dankie vir deel met ons. Gee sommer hope idee’s. Seen vir julle!
Ag dankie Mariska! Dis sommer sweet van jou 🙂 x
[…] het weer ‘n ou gedig opgesê ‘Die Skoen’ wat ons geleer het as deel van ons Spontane S-week. En toe besluit ek dat die kinders hulle eie gedig moet skryf in ‘n klein boekie. Ek het oe […]
[…] Ons Spontane S-week […]
Wow, dit maak my so opgewonde! Hoe maklik en spontaan dit eintlik kan wees. Baie dankie vir al die optik en idees deel. Jy bemoedig en help baie mammas!