Die voorreg om te kan tuisskool oorweldig my soms soos ‘n geskenk wat te groot is om vas te hou. Soos n jong kind wat’ n reuse teddiebeer kry vir Kersfees wat groter is as sy. My binneste gil met blydskap die hele week oor die geskenk.
Maandag het ons voorberei vir ons Middeleue Dag wat ons Dinsdag sou hou. Janéy het die instruksies gevolg om n kruisboog te maak. Kom Dinsdag kon sy vir haar maats wys hoe en toe was daar baie kruisboë. En hulle kon goed skiet hoor! Instruksies hier.
Ilani (9) vra dat sy iets kunstigs wil maak. “Watse kuns het hulle in die Middeleue gemaak Mamma?” Ek dink en dink en skielik pop daar ‘n idee in my kop. Ek het afskiet lap en lapverf! Ek vra of sy’ n tapyt wil verf en sy was onmiddelik baie entoesiasties.
Ons het gekyk na kunsstukke van die Middeleue maar als het te moeilik gelyk om na te maak. So Ilani het ‘n oorspronklike skildery geverf.
Tenike (6) wou weet wat kan sy doen? Ons het karton wat ophoop. So ek sny vir haar’ n skild uit en verduidelik van familiewapens. Google gou tipiese skildembleme van die 12de eeu en sy verf toe haar eie.
(Die kinders dra swembroeke want dit was warm en hulle wou deur die sproeier hardloop. Ek sê toe hulle mag sodra ons hier klaar is.)
Die tweeling het geen Middeleeu-relevante werk gedoen nie maar die landkaart het hulle gefasineer.
Dinsdag was dit tyd vir maats en Middeleue Dag!
Ek het die kinders vertel van kasteel aanvalle en hoe stede hulself verdedig het en hoe soldate en ridders aangeval het. Ons het gesels oor die ware beleg op Jerusalem in die jaar 1099. Dit was die Eerste Kruistogte en die Christene het die Moslems en Jode in die stad vernietig! Ek het eers ‘n video van die beleg gekyk en toe kon ek dit vir hulle verduidelik met prentjies vanuit’ n biblioteek boek.
Toe moes die kinders blou en groen lappe uit ‘n boks trek. Die groen span was die verdedigers wat die kasteel sou bou en die blou span was die aanvallers wat die wapens moes bou. (Die lappe word toe vlae!) Almal was baie gretig om aan die werk te spring!
Die verdedigers moes’ n goeie plek kies om die kasteel te plaas. Ons het gesels oor die voordele van koppies, riviere en bome naby die kasteel. Dit was ook baie warm, so ‘n plek in die skaduwee was ook n vereiste.
Water om die boom het as’ n grag gedien. En dit definitief moeiliker gemaak vir die aanvallers om naby die kasteel te kom.
Die aanval span het lank gewerk aan ‘n toring gemaak van Lego wat langs die mure kon staan en veilig die soldate tot op die muur kry. Hulle het af en toe kom meet en besef hulle toring is nie naastenby hoog genoeg nie. Hulle bou toe’ n leer gemaak van roomys stokkies om die toring te verleng.
Die katapulte en kruisboë was wenners! Die pyle het so sterk geskiet dat hulle nogals gevaarlike wapens was! Die seuns was baie bly oor die nuus dat nie net klippe as wapens gebruik was nie, maar oor byekorwe en dooie diere karkasse was ook in die katapult (slingerskiet) gelaai en oor die mure gestuur. Hulle gebruik toe geel pom poms as byekorwe en rooi poms poms as karkasse. En die geluide wat saam die bomme gelui het was so van pas! 😀 So bly as seuntjie maatjies met my dogters kom speel, hulle maak dit verseker meer pret!
Ek het vir die verdedigers gewone olie gegee om oor die kasteelmure op hul vyande te gooi. Hulle het mooi uitgehou maar toe vind die aanvallers ‘n swakplek in hulle mure en daar bestorm hulle die hoofdeur. Toe was dit tyd vir die’ battering ram’, die stormram?. En die weermag breek deur die deur en vernietig die valhek ook. Maar die meisies staan gereed met hulle skild en swaard en daar is groot geveg met karton swaarde. Dit was als wat ek gehoop het sou gebeur!
Die volgende dag het ons gewerk aan wiskunde en ons Maaltafel skootboek. Sien die video daarvan hier.
Toe wou ek hê dat die kinders nou hul kennis moes neerskryf en op papier vaslê deur middel van ‘n skootboek.
Ek gebruik klomp verskillende bronne om die plakkaat-soort projek te maak. Een wonderlike bron inligting en prente was Rosa Scheepers se My Geskiedenis Avontuur. Die prys vir n jaar se geskiedenis is baie goed en sluit aktiwiteit idees, vrae en pragtige geskiedenis in storievorm vertel in. Glad nie vervelig nie!
Die ander boek wat baie handig ingekom het was die skat van Usborne boeke.
Ons kon van die plakkers gebruik om die skootboek te versier en verbeter!
Ek het ook goed afgelaai van die Internet en uitgedruk.
‘n Skootboek is inligting oor n tema op kreatiewe manier saamgesit in n lêr. Daar is lig-die-flappie boekies, koeverte met inligting in en ander soort mini-boeke. Janéy het byvoorbeeld die mini-boek gemaak van belegwapens. Ek druk toe die fotos uit van ons eie kruisboë en katapultte en sy plak dit in die boekie, wat dan in die skootboek geplak word.
So lyk die voorblad:
Binne
Ek het hierdie week die waarde van menself inleef in geskiedenis! Dis een ding om te leer van droë feite en gebeurtenisse, maar om jouself in te leef as ‘n hofknaap of ridder wat’ n kasteel aanval is soveel beter!
Natuurlik moet leer soveel pret wees! Oorlog speletjies is wat my kinders gaan onthou. 😀
Leave A Comment